Voorzieningen

In Zuidwolde (naast de algemene begraafplaats) beschikt de vereniging Memento Mori over een uitvaartcentrum. In het uitvaartcentrum kan gebruik worden gemaakt van de volgende voorzieningen:

Opbaring
Overledenen kunnen worden opgebaard in een speciaal ingerichte (gekoelde) ruimte.

Rouwbezoek
Rouwbezoek kan in overleg met de uitvaartverzorg(st)er, op ieder moment van de dag plaatsvinden. Tijdens het rouwbezoek wordt de overledene opgebaard (op een gekoelde onderplaat) in een aparte bezoekruimte of centraal in de aula.

Uitvaartdienst
De aula voorziet in zo'n 200 zitplaatsen en een sfeervol ingerichte nis voor het opbaren van de overledene tijdens een uitvaartdienst. Er is een professionele audio-installatie aanwezig voor het ten gehore brengen van muziekstukken en het houden van toespraken. Tevens is er een zogenaamde "ringleiding" aanwezig voor slechthorenden. De uitvaartdienst kan worden opgenomen op een usb-stick.

Familiekamer
Voor de naaste familie is er een speciaal ingerichte familiekamer, waar men voor of na de dienst kan verblijven. Deze ruimte is voorzien van airco.

Catering / Condoléance
Na een uitvaartdienst of tijdens condoléancebezoek kan er koffie met broodjes, cake of koek of andere drankjes worden geserveerd. Een gedeelte van de aula wordt hiervoor als "koffiekamer" ingericht.

Thuisopbaren
Wanneer er wordt gekozen voor een thuisopbaring, dan hebben wij hiervoor voorzieningen in de vorm van een bedkoeling, zolang de overledene nog niet in een kist is gelegd. Na de kistlegging is er een koelplaat beschikbaar, waarop de kist wordt geplaatst. De kist wordt afgehangen met een kleed, zodat de koeling onzichtbaar blijft.

memento mori zuidwolde drenthe