Vergoeding

Indien u lid bent van onze vereniging, wordt de uitvaart verzorgd en worden de kosten hiervan tot een bedrag van € 1.200,- door de vereniging gedragen. En de overige kosten zijn laag omdat de Vereniging werkt zonder winstoogmerk. Wanneer de uitvaart buiten de vereniging om wordt verzorgd vindt er geen vergoeding plaats. Dit geldt niet wanneer de afstand Zuidwolde-Woonplaats lid te groot is. Dan wordt in overleg de ledenvergoeding overgemaakt naar een uitvaartvereniging/-ondernemer in die woonplaats.

Leden betalen jaarlijks een contributie van € 48,- per jaar per gezin. Alleenstaanden betalen € 24,- per jaar. Inwonende kinderen tot het jaar waarin ze 18 jaar worden zijn ze gratis lid.

De uitvaartvereniging Memento Mori beschikt over een eigen Aula in een natuurlijke omgeving met een ruime gratis parkeerplaats. Vanuit de Aula kunnen uitvaartplechtigheden aansluitend naar naast gelegen gemeentelijke begraafplaats plaats vinden. Ook bij crematies is het mogelijk de afscheidsplechtigheid in de Aula te houden. Deze dienst kunnen wij tegen aanmerkelijk lagere tarieven aanbieden dan de gebruikelijke tarieven van bestaande crematoria.

Gegevens van de crematoria kunt u raadplegen op: Crematorium "Reestborgh" Meppel Crematorium "De Boskamp" Assen en Yardenhuis Zevenberg Hoogeveen. Wilt u concreet weten welke zaken wel of niet door de vereniging worden gedragen, neem dan contact met ons op via de e-mail met onze administratrice (zie adressen). Tegen de bijkomende kosten, welke niet door de vereniging worden vergoed, kunt u zich eventueel bij verzekeren.

De basiskosten van een gemiddelde uitvaart liggen circa tussen de € 4.000,-- en € 5.000. Deze kosten zijn sterk afhankelijk van de verschillende diensten en goederen, waaruit wordt gekozen:
*het verzorgen en regelen van de uitvaart
*verzorging van de overledene
*een uitvaartkist
*opbaring
*vervoer van de overledene
*volgauto('s)
*dragers
*rouwbrieven
*rouwadvertentie(s)
*condoléanceregister
*klokluiden
*uitvaartdienst in aula of kerk
*koffie / koek tijdens condoléance of na de dienst
*dankbetuigingen / bidprentjes

Bovenop genoemde tarieven komen nog de kosten van het aanschaffen van een ruimte voor het eventueel bijzetten van een urn of het aankopen van een graf met monument.

De tarieven die de gemeente De Wolden hanteert indien u gebruikt wenst te maken van de Begraafplaats kunt u hier raadplegen.